KİŞİLİK ANALİZİNDE KADİM BİLGİ ''ENNEAGRAM''I ANLAMAK...ENNEAGRAM'IN AMACI..

 



ENNEAGRAMIN GENEL AMACI

BAŞLANGIÇ DÜZEYİNDE; İNSANLARIN PSİKOLOJİK OLARAK KENDİLERİNİ ANLAMALARI İÇİN ENNEAGRAM ÖĞRENMESİ GEREKİR.

EBEVEYN OLARAK ÇOCUK/(TORUN) YETİŞTİRİRKEN ÇOCUĞUMUZA ÖZGÜ YETENEK VE YATKINLIKLARINI ERKENDEN TESPİT EDEREK, KİŞİLİĞİNE UYGUN EĞİTİM VE ÇALIŞMA YAPABİLİRSEK DOĞRU DAVRANIŞ VE YAŞAM KALİTESİNİN YÜKSELMESİ SAĞLANABİLİR.

TEMEL OLARAK, KENDİ KİŞİLİĞİMİZİ, BENLİĞİMİZİ, VAR OLUŞ AMAÇLARIMIZI, BAKIŞ AÇILARIMIZI GÖZLEMLEME VE ANLAMA İMKANI SUNAR.

SERGİLEDİĞİMİZ DAVRANIŞLARIN ALTINDA YATAN GERÇEK SEBEPLERE ODAKLANMAMIZI SAĞLAR.

BİZE İYİ GELMEDİĞİNİ, DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ ÖZELLİKLERİMİZ İÇİN FARKINDALIK OLUŞTURMAMIZI VE BU DEĞİŞİMLER İÇİN DERİNLERDE YER AÇMAMIZI SAĞLAR.

İNSANDA 3 TEMEL POTANSİYEL BULUNUR: DUYGUSAL,ZİHİNSEL VE FİZİKSEL.BİZLERİN TÜM DAVRANIŞ FARKLILIKLARINI ORTAYA KOYAN DA,BU MERKEZLERDEKİ FARKLILIKLARDIR.

ENNEAGRAM İNSAN TANIMA SANATI, BİR ÇEMBER ÜZERİNDE 9 KİŞİLİK TİPİ ÖZELLİKLERİNİ VE BUNLARIN BİRBİRLERİYLE İLİŞKİLERİNİ GÖSTEREN OK VE ÇİZGİLERDEN OLUŞAN ENNEAGRAM SEMBOLÜ İLE SOMUT HALE GETİRİLMİŞTİR.

ENNEAGRAM DOKUZ’A AYIRDIĞI TİPLERİ GÖSTERDİĞİ ŞEMA VE SAĞLIKLI, ORTALAMA VE SAĞLIKSIZ BÖLGELERİNDE SARKAÇ DURUMLARINI BELİRTEREK İNCELER..

EBEVEYN VE ÇOCUK EĞİTİMİNDE ENNEAGRAM KİŞİLİK ANALİZİ

ÇOCUK EĞİTİMİNDE, ENNEAGRAM ÜZERİNDEN ÖZEL YÖNTEMLER GELİŞTİRİLMİŞ DURUMDADIR. OKUL YÖNETİCİLERİNİN, ÖĞRETMENLERİN, ANNE-BABALARIN ENNEAGRAM KONUSUNDA BİLGİ SAHİBİ OLMALARI, ÇOCUKLARI TANIYARAK YETİŞTİRMELERİ, MESLEKİ YÖNELİMLERİNİN DOĞRU TESPİT EDİLEREK DOĞRU YÖNLENDİRMELERİN YAPILABİLMESİ AÇISINDAN ENNEAGRAM SİSTEMİ ÇOK ÖNEMLİDİR. ENNEAGRAM SİSTEMİNİ OKULUNDA PROJE OLARAK UYGULAYAN VE BAŞARILI SONUÇLAR ELDE EDEN EĞİTİM KURUMLARI ÜLKEMİZDE MEVCUTTUR.




MEVCUT EĞİTİM SİSTEMİNDE MİLLİ EĞİTİM BAKANI ZİYA SELÇUK’UN REHBER ÖĞRETMENLERE ENNEAGRAM MİZACI İLE ÇOCUKLARI ANLAMA UZERİNE YAZDIĞI KİTABI DA BULUNUYOR . BU KİTAP,  OKULLARA DAĞITILARAK ÖZELLİKLE REHBER ÖĞRETMENLERİN ÇOCUKLARI ANLAMADA   9TİPMİZAÇ MODELİ OLARAK ENNEAGRAM’A DİKKAT ÇEKİLMİŞTİR.

 




ENNEAGRAM İLE EBEVEYNLER HEM KENDİLERİNİ HEM DE ÇOCUKLARINI ANLAMIŞOLURLAR . EBEVEYN-ÇOCUK İKİLEMİNDE ANNE-BABAYA GÖRE ÇOCUK, MESELA İÇİNE KAPANIK , ÇABUK KÜSEN, KIRILGAN, DUYGUSAL VE HASSAS OLARAK TANIMLANIRKEN, ÇOCUĞA GÖRE ANNE BABA VEYA BAKIM VEREN BASKICI, OTORİTER, ÖFKELİ,CEZALANDIRICI , ÖFKELİ BİR EBEVEYNDİR.

TEK BİLMEMİZ GEREKEN MİZACIMIZ YÜZÜNDEN DÜŞTÜĞÜMÜZ DURUMLARIN BİLİNÇLİ OLMADIĞIDIR. BU NEDENLE EBEVEYNLER HEM KENDİLERİNE HEM DE ÇOCUKLARINA YARDIMCI OLMAK İÇİN KENDİ MİZAÇLARININ FARKINDA OLMALI, KENDİ MİZAÇLARININ ÇOCUKLARINA UYUP UYMADIĞI KONUSUNDA FARKINDALIK SAHİBİ OLMALIDIRLAR.

 

 

./..

 

 

 

 





 


Yorumlar